Saturday, July 11, 2009

Demi Masa

Salam buat semua pembaca yang sudi singgah ke blog ini.
Minggu pertama kelas sudah berakhir.
Banyak perkara baru yang berlaku.
Pensyarah-pensyarah baru.
Rakan-rakan baru.
Suasana pembelajaran yang baru.
Dan banyak lagi.

Beberapa pensyarah seperti Miss Rossalynn (journalism), Miss Fatimah Yazmin (public relations), Mr. Rusydi (graphic) and Mr. Hakimi (photo comm) mula memberikan gambaran awal tentang betapa sukarnya keadaan yang akan kami hadapi di sepanjang pengajian semester ketiga ini.

Rumusan yang dapat dibuat.

Kerja yang tidak bertangguh.

Ya. Saya percaya pada usaha.
Bak kata emak, orang bodoh kalau usaha, boleh jadi pandai tapi kalau dah pandai tapi tak usaha, lain jadinya.
Saya pegang azimat itu di sepanjang saya berada di sini.
Hanya usaha yang saya kira adalah senjata paling ampuh untuk berjaya.

Allah S.W.T sendiri ada menyebut yang nasib sesuatu kaum tidak akan berubah melainkna mereka sendiri yang mengubahnya.

Kepada keluarga di Raub, saya berjanji yang saya akan melunaskan tanggungjawab saya sebaik mungkin semester ini.
Doakan saya.
Amin.

Semoga semester ini lebih baik dari semester-semester lepas buat saya dan anda semua.
Wassalam.

2 comments:

NorshazmieraFazlyna said...

sem ni dekan lagik :)

padin said...

4 flat insyaAllah!

aminnnnnnn

dapat 4 flat blanje pain makan oke?