Sunday, July 26, 2009

Memori

Salam buat semua pembaca blog.
Sudah lama rasanya tidak mengemaskini blog yang tidak seberapa ini.
Alasannya tetap sama. Sibuk.
Ya, kalau dikira sibuknya kita ni, sudah pasti tidak ada satu kerja pun yang terlunas.
Setuju atau tidak terpulang tetapi itu hanyalah pandangan peribadi saya.

Baru saja kembali ke kampus setelah berehat selama seminggu.
Ya, tidak banyak perkara yang saya buat cuti ini melainkan mendapat kepuasan menjaga seorang insan yang saya amat sayangi sehingga ke hembusan nafas yang terakhir.
Sepanjang saya menjaga beliau, tidak terlintas pun di minda ini yang beliau akan pergi meninggalkan saya dan keluarga buat selamanya.
8 tahun beliau tinggal bersama keluarga saya.
Kehilangan beliau cukup dirasakan.

Namun, kehidupan perlu diteruskan dengan tabah, sabar, cekal dan tekad.

Buat Allahyarham Bainah Binti Mat Akit, nenda yang tercinta, semoga ditempatkan bersama insan-insan yang terpilih dan beriman bersama Allah S.W.T.
Al-Fatihah.

p/s: Terima kasih kepada rakan-rakan di atas kiriman SMS mahupun ucapan takziah. Saya begitu menghargainya. Semoga anda semua berada di bawah lindungan-Nya selalu. Amin.